דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרפאת שיניים לילדים 

מאת    [ 14/08/2012 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 1663 פעמים ]

 

מדוע יש צורך במרפאת שיניים לילדים

הצורך שעלה במקומותינו להקים במיוחד מרפאת שיניים לילדים במקום למקמה בתוך מרפאה רגילה, התפתח במקביל עם ההתפתחויות הטכנולוגיות והמדעיות בתחום וביסוס התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים דורשת מומחיות נפרדת והיא רפואת שיניים מונעת. ככל שהילד יקדים להגיע אל מרפאת שיניים לילדים יהפוך החינוך לבריאות השן לחלק משיגרת היום שלו. ביקורת אצל רופא ואף טיפול לפי הצורך יהיה חלק טבעי מהתחזוקה הגופנית הנדרשת, ממש כמו פעילות גופנית קבועה, תזונה נכונה, חיסונים וכדומה, ותלווה את הילד לאורך השנים כדבר מובן מאליו, עם כמה שמעט חרדות וחששות. על מנת למלא צורך זה הוקם מסלול מיוחד של התמחות, הוא רפואת השיניים לילדים המותאם לצרכים המיוחדים של שיניהם של הילדים, עוד מהשלב בטרם בקעו ועד לשלב של יישור שיניים ועוד. מסלול המומחיות ממשיך במסלולו בנסיונות להקל על הילד וההורה להפוך מפגש הכרוך בכאב וחוסר נעימות למסלול קל יותר ופחות טראומטי.

 

מהו הייחוד של מרפאת שיניים לילדים

צוות מרפאה כזו חייב להיות מודע למצוקת ההורה המלווה בנוסף לחשש של הילד מפני הבאות. אין טיפול פולשני יותר מטיפול שיניים, כשיד של אדם זר נכנסת אל תוך הפה הקטן, נשמעים רעשים מחרישי אוזניים ונעשה שימוש בכלי עבודה שמסוגלים לחולל עור ברווז אצל כל אחד, עוד בהיותם כבויים, מזרק, הרדמה, צינור שואב, מתזי מים. חוסר שליטה מוחלט של הילד. קשה אפילו שלא להיתפס לדימויים  המזכירים חדר מלחמה. לכן יצירת אווירה נעימה ומרגיעה, המסוגלת להשרות תחושת בטחון על ההורה המלווה, שבעצמו צריך להיות מסוגל להחזיק ביד ילדו ולשדר לו  חוסן, הם בהחלט חלק מהדברים בהם נדרשים לתת תשומת לב כשמתכננים להקים מרפאת שיניים לילדים. יחס חם ואישי, דיבור נעים והסבר על התהליכים שעומד הילד לעבור לפני, וגם תוך כדי הטיפול, על מנת לתת לו ולהורה מידה של שליטה, מידה של מעקב אחר הנעשה.

 

מראה חיצוני - צבעוניות מזמינה

אין ספק שלמראה החיצוני של המרפאה יש חשיבות גדולה. המשדר צבעוניות מזמינה ולא מאיימת הבאה לידי ביטוי בציורי קיר צבעוניים, בקישוטים ואביזרים ידידותיים, פינת משחק וציור, מוסיקה מתאימה. מתנה קטנה לכל מי שמסיים טיפול עשויה לתת לפציינט הקטן משהו לצפות לו בשמחה, לשאוף אליו ולמקד בו את מחשבותיו במקום להכנע לפחדיו. היכולת של צוות המרפאה להתמודד עם התפרצויות בכי וחרדה משפיעה על כל הנעשה במקום, מעוררת בטחון בידיעה שזה בסדר לפחד ואתה לא לבד, בעיקר אחרי שהילד רואה שהצוות מכיל את פחדיו ובהחלט אינו כועס. ילד כזה יהיה מוכן לשתף פעולה עם הצוות בקלות גדולה יותר, יעשה מאמץ להתגבר ובכך יתרום רבות להצלחת הטיפול. לרוב ההורים לא היתה חוויה חיננית ונחמדה מעין זו ולכן שיתופם בתהליך חשוב לא פחות, תוך הדרכתם להעברת מסרים מרגיעים טרם המיפגש, במהלכו ובסופו.

 

משחקים וציורים מרגיעים את הילד

רצוי שההורים יעשו מעט עבודת הכנה בטרם המיפגש הראשון, דבר העשוי להועיל גם להם בעיבוד החרדות הישנות שהמיפגש עלול לעורר בהם, בעיקר כשהם עומדים חסרי אונים אל מול סבלם של ילדם. משחקי תפקידים וציור של הצפוי במיפגש הם רעיונות מומלצים.

בהצלחה ! 

 

"מייקי דנט" היא מרפאת שיניים ייחודית לילדים ולנוער שבה ניתן לקבל בין השאר טיפול של אורטודנט לילדים ולנוער עם שימוש בגז צחוק במקרה הצורך. מקים המרפאה הוא ד"ר מיכאל שושני, בוגר ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעל תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער. אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב